گفت و گو با ناشر پركار موسيقي ” فرزام توسلي ” در مورد اين روز هاي كرونايي صنعت موسيقي و طرح صيانت از فضاي مجازي

۷ بازديد

به گزارش مجله آنلاين ، استارتاپ موفق “ايران معجز” براي همه نوازندگان شناخته شده است. اين فعال ترين ناشر موسيقي كشور و اولين شركت موسيقي مستقل ايراني است كه با بيش از 300 هنرمند ايراني همكاري كرده است. در اين دوران التهابي ، ما با مبتكر و بنيانگذار ايران فرزام توسلي درباره نگراني هايش درباره …

گفت و گو با ناشر پركار موسيقي ” فرزام توسلي ” در مورد اين روز هاي كرونايي صنعت موسيقي و طرح صيانت از فضاي مجازي https://online-mag.ir/2021/09/گفت-و-گو-با-ناشر-پركار-موسيقي-فرزام-توس/ Wed, 15 Sep 2021 06:59:01 0000 مجله هنري و فرهنگ https://online-mag.ir/2021/09/گفت-و-گو-با-ناشر-پركار-موسيقي-فرزام-توس/ به گزارش مجله آنلاين ، استارتاپ موفق “ايران معجز” براي همه نوازندگان شناخته شده است. اين فعال ترين ناشر موسيقي كشور و اولين شركت موسيقي مستقل ايراني است كه با بيش از 300 هنرمند ايراني همكاري كرده است. در اين دوران التهابي ، ما با مبتكر و بنيانگذار ايران فرزام توسلي درباره نگراني هايش درباره …

به گزارش مجله آنلاين ، استارتاپ موفق “ايران معجز” براي همه نوازندگان شناخته شده است. اين فعال ترين ناشر موسيقي كشور و اولين شركت موسيقي مستقل ايراني است كه با بيش از 300 هنرمند ايراني همكاري كرده است. در اين دوران التهابي ، ما با مبتكر و بنيانگذار ايران فرزام توسلي درباره نگراني هايش درباره آينده صنعت موسيقي و هنرها صحبت كرديم.

وضعيت صنعت موسيقي در كرونايران ايران چگونه است؟

صنعت موسيقي ايران به دليل نبود قوانين كپي رايت و كنترل ، مانند ساير پديده هاي ايراني بر اساس اصول جهاني رشد نكرد. هيچ انتشارات موسيقي يا درآمدزايي در ايران وجود ندارد و ما در مورد درآمدهاي كنسرت صحبت كرديم كه در گذشته بر اثر تورم و ركود به شدت آسيب ديده بود و توسط كوويد -19 به طور كامل از بين رفت.

در اين شرايط ، برنامه هاي خود را براي حفاظت از فضاي مجازي و تاثير آن بر موسيقي چگونه ارزيابي مي كنيد؟

طي چند سال گذشته ، ما انتشار موسيقي را در ايران از سر گرفتيم و سعي كرديم تعطيلي كنسرت دو ساله خود در كرونا را به يك فرصت تبديل كنيم. اما صنعت نشر امروز كاملاً جهاني و اينترنت محور است. ديگر درباره فروش فيزيكي سي دي ها صحبت نخواهم كرد. در دنياي موسيقي امروز ، موسيقي به عنوان كالاهاي ديجيتالي (كالاهاي ديجيتال) به فروش مي رسد. در واقع ، اجراي حتي بخشي از طرح حفاظت از فضاي مجازي تنها كاري است كه بايد انجام دهيد.

در حال حاضر ، ما از هر دو طرف تحت فشار هستيم. برخي از پلتفرم هاي موسيقي جهاني هم ايرانيان را تحريم كردند و هم دولت ايران آنها را فيلتر كرده است!

حتي هنرمندان موسيقي نيز ممنوع هستند و آثار آنها از روي پلت فرم كشيده مي شود.

مسئله بعدي برندسازي هنرمندان است. در دنياي مدرن ، نام تجاري هنرمندان موسيقي بيشتر مجازي شده و يك برنامه اساسي براي محافظت از فضاي مجازي است. اين موسيقي ايراني را از بين مي برد و در بدترين حالت ، آن را مجبور به بومي سازي بي دليل مي كند.

آيا بازار ايران در آستانه ورشكستگي است؟

ورشكستگي! در مورد از دست دادن بازار و احتمال جابجايي صحبت مي شود. اگر اضطراب كنوني بيش از دو سال ادامه يابد ، ايران بار ديگر مركزيت خود را در بازار موسيقي از دست خواهد داد ، مانند دهه هاي 1960 و 1970.

بنابراين آيا خوانندگان ايراني بايد بر كشورهاي ديگر تمركز كنند؟

بله ، متأسفانه ؛ گزينه هاي فعلي شامل گزينه هاي كلاسيك براي صنعت موسيقي ايران در استانبول ، لندن و لس آنجلس است.

تيم ايران مجوز ، فعال ترين نشريه موسيقي ايراني در سال 1999

تيم ايران مجوز ، فعال ترين نشريه موسيقي ايراني در سال 1999

به نظر شما كدام يك برنده مي شود؟

فكر كنم تقسيم بشه راديو جوانان تحت كنترل استانبول بوده است. آنها بيشتر بر روي هيپ هاپ ، خوانندگان زن و موقعيت هاي خالي وزارت ارشاد تمركز كرده اند. البته به نظر من راديو جوانان مي توانست امكانات و فرصت هاي بسيار بيشتري از اين داشته باشد.

لس آنجلس سالهاست كه در فراز و نشيب ها فعال است. واقعيت اين است كه اگر روند ويزا آسان تر شود ، انتخاب بيشتر هنرمندان آمريكايي خواهد بود.

لندن براي مركزيت رسانه ها در طول سالها پيدا شده است. گزينه سوم تمركز بر موسيقي ايراني است.

سرانجام ، نحوه شكل گيري مراكز موسيقي در خارج از ايران به عوامل زيادي از جمله جامعه شناسي ، رسانه و وضعيت پولي ايرانيان مقيم آن كشورها مربوط مي شود.

البته هنوز اين احتمال وجود دارد كه سهم بيشتري از صنعت موسيقي در ايران باقي بماند.

دولت چقدر بر اين داستان تأثيرگذار است؟

واقعا واقعا! من بسياري از هنرمندان مشهور را مي شناسم كه در اين سالها به راحتي مي توانند آنجا را ترك كنند ، اما در يك وضعيت آشفته در ايران به سر مي برند. حالا كه بحث تمام شد ، آنها آماده رفتن هستند! اين امر ناشي از سياست كلي دولت ايران است.

در بحث وزارت فرهنگ ، وي گفت كه عدم اعطاي مجوز به اين حلقه فضيلت و برخي ژانرها باعث استقرار هيپ هاپ و رپ در استانبول و ماهيت راديوي جوان در شكل فعلي آن شده است.

سياست كلي وزارت موسيقي اين است كه هنرمندان و بنيانگذاران موسيقي را متعلق به خود و دشمنان ساختگي دوستان خود كند. هيچ پايه منطقي براي اين گونه ها وجود ندارد ، آنها بر اساس سيستم صدور مجوز هستند!

وزارت ارشاد براي جلوگيري از بدتر شدن وضعيت چه كاري مي تواند انجام دهد؟

اولين مسابقه جهاني مخفي لرد در صادرات اكثر محصولات فرهنگي. در واقع كشورهاي جهان عناصر فرهنگي را مهمترين عامل پيشرفت يا عقب نشيني مي دانند.

با هزاران سال سابقه ، ما سريال يا فيلم نساخته ايم و به اين داستان ها درست نگاه نمي كنيم. براي اينكه دولت بتواند وضعيت را در داخل و خارج سازماندهي واقعي كند ، بايد نگاهي واقع بينانه به فرهنگ ايران و پتانسيل هاي بي نظير آن داشته باشد. نقاط ضعف آن را كاهش دهيد و نقاط قوت خود را به جهان نشان دهيد. ما كاري نكرده ايم و از تهاجم فرهنگي غرب شكايت مي كنيم! در فرهنگ آشفته ، همه پيشرفت ما از بين مي رود.

و سرانجام ، برنامه هاي آينده شما بر اساس وضعيت آينده چيست؟

قبل از ايران ، مجوز ايده ديگري را داشتم كه در آن زمان نمي توانستم شروع و اجرا كنم. ما مي خواهيم بستري ايجاد كنيم كه هنرمندان ايراني بتوانند به صورت ارگانيك رشد كنند و از ابتدا متناسب با هنر خود امرار معاش كنند. اين روزها زمان و سرمايه گذاري زياد نگران كننده است زيرا برنامه هاي حفاظتي به دقت مورد بررسي قرار نگرفته اند. دندان ها

ما همچنين مي خواهيم اين پلت فرم با خدمات جهاني مشابه رقابت كند. براي ما ، غيبت آنها و تنهايي بستر جديد ما معني ندارد. ما اميدواريم كه فضاي كافي در صحنه بين المللي وجود داشته باشد تا پتانسيل خود را به عنوان يك فعال ايراني نشان دهيم.

براي كنسرت ها ، ما همچنين قصد داريم در خارج از كشور برنامه اجرا كنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.