ال كازئي و پروبيوتيك‌ها و مقابله با بيماري كرونا

۶ بازديد

اپيدمي كرونا بار ديگر دنيا را با مشكل عفونت هاي تنفسي جدي گرفت و جامعه پزشكي را مجبور كرد تحقيقات جديدي را در زمينه پيشگيري ، تقويت سيستم ايمني بدن و درمان اين بيماري آغاز كنند. با اين حال ، در حقيقت ، عفونت هاي تنفسي ، صرف نظر از بيماري ، بيماري منظم يا …

ال كازئي و پروبيوتيك‌ها و مقابله با بيماري كرونا https://online-mag.ir/2021/06/ال-كازئي-و-پروبيوتيك‌ها-و-مقابله-با-بي/ مجله آنلاين Sun, 20 Jun 2021 10:57:49 0000 مجله جامعه https://online-mag.ir/2021/06/ال-كازئي-و-پروبيوتيك‌ها-و-مقابله-با-بي/ اپيدمي كرونا بار ديگر دنيا را با مشكل عفونت هاي تنفسي جدي گرفت و جامعه پزشكي را مجبور كرد تحقيقات جديدي را در زمينه پيشگيري ، تقويت سيستم ايمني بدن و درمان اين بيماري آغاز كنند. با اين حال ، در حقيقت ، عفونت هاي تنفسي ، صرف نظر از بيماري ، بيماري منظم يا …

L. Casei و پروبيوتيك ها و كنترل بيماري كرونر قلباپيدمي كرونا بار ديگر دنيا را با مشكل عفونت هاي تنفسي جدي گرفت و جامعه پزشكي را مجبور كرد تحقيقات جديدي را در زمينه پيشگيري ، تقويت سيستم ايمني بدن و درمان اين بيماري آغاز كنند. با اين حال ، در حقيقت ، عفونت هاي تنفسي ، صرف نظر از بيماري ، بيماري منظم يا همه گير ، هميشه يك نگراني عمده در جامعه عملي ، دانشگاهي و پزشكي در سراسر جهان بوده اند.

تحقيقات گسترده در طي 100 سال گذشته در مورد مواد و عواملي كه بر سلامت تنفسي تأثير مي گذارند ، نشان داده است كه پروبيوتيك ها مانند الكاسي مهمترين عوامل در تقويت سيستم ايمني بدن ، به ويژه در حفظ سلامت تنفسي هستند. اين به وضوح نشان مي دهد كه يكي از آنها است.

اين بحث پزشكي اهميت بيشتري پيدا مي كند كه عفونت هاي حاد تنفسي يكي از شايع ترين بيماري هاي دوران كودكي شناخته شود. تا حدي كه برخي از كودكان تا 5 سالگي ممكن است يكي از هشت شكل عفونت تنفسي داشته باشند. طبق آمار ، عفونت هاي تنفسي ARI يكي از عمده ترين مشكلات بهداشتي در كشورهاي در حال توسعه است.

ال كيسي چيست؟ پروبيوتيك ها چيست؟

القاعده نوعي پروبيوتيك است كه در ميكروبيوتاي روده و ساير اندام هاي مهم بدن يافت مي شود و با باكتري هاي مضر مقابله مي كند ، بدن را متعادل نگه مي دارد و آن را در مرز سلامتي نگه مي دارد.

پروبيوتيك ها ، با تعريف شناخته شده توسط WHO ، مكمل هاي غذايي هستند كه ميكروارگانيسم هاي زنده هستند و اثرات مفيدي در حفظ سلامت ميزبان دارند. اين ميكروارگانيسم ها سالهاست كه در صنايع غذايي مورد استفاده قرار مي گيرند زيرا تأثير مثبتي بر سلامتي دارند.

تا به امروز 42 باكتري پروبيوتيك براي مصرف انسان و غير انسان شناسايي شده است كه از مهمترين آنها مي توان به لاكتوباسيلوس اسيدوفيلوس ، بيفيدوباكتريوم ، لاكتوباسيلوس كازئي ، معروف به L. casei اشاره كرد بله ماست كم چربي.

مطالعات سيستماتيك منابع و مقالات منتشر شده در جامعه علمي در سراسر جهان نشان مي دهد كه اين نوع باكتري نمي تواند باعث التهاب شود ، طبق اسناد علمي ، نژاد خاصي از لاكتوباسيلوس است. ・ Casei (El Casei) پروبيوتيك غني از پروبيوتيك آنچه كه فراوان است در ماست توانايي تأثير بر سلامت جسمي را دارد. مهمترين تأثيرات مثبت پروبيوتيك ها بر سلامتي عبارتند از:

  • شدت عفونت هاي تنفسي را كاهش مي دهد
  • تعداد حملات را كاهش دهيد
  • علائم بيماري تنفسي را برطرف كنيد
  • كاهش سرماخوردگي و كاهش غيبت در كودكان مبتلا به عفونت هاي حاد تنفسي

اينها برخي از دلايل انتخاب پروبيوتيك به عنوان مكمل غني سازي لبنيات كم چرب مانند ماست است.

البته بايد توجه داشت كه سابقه استفاده از پروبيوتيك ها مانند الكاجي در صنايع غذايي طي سالهاي اخير به پايان نرسيده است و كاربرد و تأثيرات آنها محدود به موارد ذكر شده در بالا نيست.

در حقيقت ، اسيد لاكتيك به دليل نقشي كه در تبديل قند به لاكتوز و ساير كربوهيدرات ها به اسيد لاكتيك در صنايع غذايي آگاه از سلامتي دارد ، مدت هاست كه مورد استقبال باكتري ها قرار گرفته است.

پيشگيري بهتر از درمان است

موارد فوق به طور خاص توصيه مي كند كه تجويز پروبيوتيك ها يك درمان مسلم براي درمان اختلالات دستگاه تنفسي فوقاني و تحتاني است. اما آنچه به ذهن خطور مي كند توجه به اثرات پيشگيرانه اين ميكروارگانيسم ها و پيشگيري از بيماري هاي تنفسي است. اين در مطالعات ديگر نيز تأييد شده است.

به طور كلي ، اپيدمي انواع خاصي از عفونت هاي تنفسي حاد ناشي از ويروس كرونا (Covid 19) فرهنگي را ايجاد كرده است كه مصرف لبنيات تقويت شده با پروبيوتيك ، از جمله Lactobacillus casei را ايجاد و ترويج مي كند. لاكتوباسيلوس كازئي ايجاد محافظت در برابر بيماري هاي حاد تنفسي مانند بيماري كرونا ويروس قلب يكي از مقرون به صرفه ترين رفتارهاي اجتماعي است.

كويد 19 ، بيماري هاي تنفسي و پروبيوتيك ها

همانطور كه قبلاً ذكر شد ، با توجه به تازگي كرونا و در نتيجه آن بيماري حاد تنفسي ، تحقيقات جدي در اين زمينه ممكن است نتايج را در سالهاي آينده نشان دهد. با اين حال ، مطالعات كوتاه مدت و ميداني به طور كلي نشان داده است كه پروبيوتيك ها نقش مهمي در مقاومت بدن قبل و بعد از بيماري دارند.

به عنوان مثال ، در مقاله اي تحت عنوان “اثرات پروبيوتيك ها بر سندرم هاي حاد تنفسي ويروسي مانند COVID-19” ، در سال 1399 دانشكده علوم غذايي و كشاورزي دانشگاه فردوسي مشهد دانشگاه از علوم پزشكي كرمانشاه تا بيست و هفتمين دوره ملي علوم غذايي ايران شوراي فناوري به صراحت اظهار داشت كه “عدم تعادل در همزيستي ميكروبيوتاي روده انسان با انواع بيماري ها از جمله عفونت هاي دستگاه تنفسي از طريق دستگاه روده و ريه ها در ارتباط است.”

در اين مقاله آمده است: “چندين مطالعه نشان داده است كه بين روده و ريه ها رابطه وجود دارد و علائم مي توانند تا حدودي توسط پروبيوتيك ها تغيير كنند. بنابراين ، اين علائم دستگاه گوارش را تغيير مي دهد و از سيستم تنفسي محافظت مي كند. من اين كار را خواهم كرد.” “توانايي گزارش شده از سويه هاي مختلف پروبيوتيك در بهبود ايمني مخاط در برابر عوامل بيماري زا همچنين تأثيرات احتمالي در پيشگيري و درمان عفونت هاي تنفسي را نشان مي دهد.”

در ادامه مقاله ، “افزايش شواهد از ارتباط بين روده و ريه ها پشتيباني مي كند ، بنابراين پروبيوتيك ها در كاهش COVID-19 از طريق روش تعديل سيستم ايمني براي التهاب سيستميك يا تعامل مستقيم با ريه ها امكان پذير است. براي بررسي نقش ،” ادامه مقاله. شما بايد تحقيق كنيد “

از سوي ديگر ، يك دانشيار دانشكده پزشكي مشهد معتقد است كه استفاده از پروبيوتيك ها تا 40٪ از عفونت هاي تنفسي پيشگيري مي كند و محصولات لبني ، به ويژه ماست و دوغ در بدن انسان وجود دارد.
علاوه بر موارد ذكر شده توسط اين استاد دانشگاه ، يكي از منابع فراوان پروبيوتيك ، ماست كم چربي است كه بايد توجه داشت كه به وفور با قيمت مناسب در دسترس عموم است.

دكتر حميد اهانتيان همچنين معتقد است اگر ميكروارگانيسم هاي مفيدي در طي سه سال اول زندگي به بدن انسان حمله كنند ، نقش مهمي در پيشگيري و كنترل بيماري هاي خود ايمني و آلرژي ها در بزرگسالي خواهند داشت. به دليل وجود 100 تريليون ميكروارگانيسم غير بيماري زا و بي ضرر در تمام بدن انسان ، برخي از آنها مفيد هستند و در درجه اول در دستگاه گوارش ، روده بزرگ ، روده كوچك ، پوست و ريه ها يافت مي شوند.

متخصصان آلرژي و ايمونولوژي در مورد پروبيوتيك ها فعاليت مي كنند ، جايي كه كالج پزشكي مشهد قطب علمي ملي پروبيوتيك ها و پري بيوتيك ها است و محققان دانشگاه آريزونا در ايالات متحده بر پيشگيري از عفونت هاي تنفسي تمركز دارند. من اشاره كردم كه اين يك فصل از كتاب است . دانشكده پزشكي ، دانشگاه علوم مشهد مي نويسد: “استفاده نامناسب و نامناسب از آنتي بيوتيك ها باعث از بين رفتن ميكروارگانيسم هاي مفيد بدن مي شود ، ميكروارگانيسم هاي مقاوم و مضر را جايگزين مي كند و بنابراين افراد را مستعد بيماري مي كند.” “از طرف ديگر ، ميكروارگانيسم هاي مفيد. نقش مهمي در پيشگيري و درمان دارد از بيماري هاي مختلف مانند آلرژي ، آسم ، اختلالات دستگاه گوارش ، آلرژي پوستي ، اسهال ، سوختگي مزمن قفسه سينه در كودكان ، عفونت هاي مجاري تنفسي ، گرفتگي نوزادان و اختلالات عصبي. “

پروبيوتيك ها فقط براي روده نيستند

با اين حال ، بيشتر تحقيقات و توصيه ها در جامعه علمي نشان مي دهد كه پروبيوتيك ها مانند الكاسي و محصولات تقويت شده با آنها تأثير قابل توجهي بر سلامت دستگاه گوارش دارند. با اين حال ، همانطور كه در بالا ذكر شد ، اين اثر فقط به دستگاه گوارش محدود نمي شود و ساير اعضاي بدن ، به ويژه دستگاه تنفسي ، از اثرات مثبت يك رژيم غذايي غني از پروبيوتيك و ماست و محصولات لبني پروبيوتيك بهره مند مي شوند.

به عنوان مثال ، متخصصان و متخصصان تغذيه خاطرنشان مي كنند كه پروبيوتيك ها براي سلامت دستگاه گوارش مثر هستند و مكمل هاي غذايي حاوي پروبيوتيك ها و باكتري هاي اسيد لاكتيك كه به مواد غذايي اضافه مي شوند در طي فرآيند توليد مواد غذايي اضافه مي شوند. همچنين تأكيد مي شود كه در جلوگيري از چاقي و كاهش كلسترول خون م effectiveثر است. اگر مادران باردار به مدت 6 ماه به طور مداوم از محصولات غني شده با پروبيوتيك استفاده كنند ، خطر ابتلا به اگزما در نوزادان به نصف كاهش مي يابد ..

منبع:

https://b2n.ir/g45504

پروبيوتيك ها و پروبيوتيك ها براي سلامت دستگاه گوارش موثر هستند https://b2n.ir/b59164

COVID-19 / اثرات پروبيوتيك ها بر سندرم حاد تنفسي ويروسي مانند بيست و هفتمين كنفرانس ملي علوم و فناوري

صنايع غذايي ايران https://b2n.ir/k02743

مصرف پروبيوتيك مي تواند تا 40٪ از عفونت هاي تنفسي جلوگيري كند. https://b2n.ir/a34223

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.