كوه و دشت جاي سگ نيست!

به تخصصي ترين مرجع سئو خوش آمديد

كوه و دشت جاي سگ نيست!

۱۴ بازديد

.. آنها معمولاً از خود به عنوان “مدافعان حقوق حيوانات” ياد مي كنند و در بيشتر موارد ، به شدت از “حق زندگي” سگ دفاع مي كنند. متناقض اين است كه اين واقعيت را پنهان كنيم كه دوستداران سگ بيشتر غذاي حيوانات خود را با محصولاتي تهيه مي كنند كه نتيجه كشتار ديگر حيوانات است. …

كوه و دشت جاي سگ نيست! https://online-mag.ir/2021/03/كوه-و-دشت-جاي-سگ-نيست/ مجله آنلاين Tue, 16 Mar 2021 02:12:05 0000 مجله همگاني https://online-mag.ir/2021/03/كوه-و-دشت-جاي-سگ-نيست/ .. آنها معمولاً از خود به عنوان “مدافعان حقوق حيوانات” ياد مي كنند و در بيشتر موارد ، به شدت از “حق زندگي” سگ دفاع مي كنند. متناقض اين است كه اين واقعيت را پنهان كنيم كه دوستداران سگ بيشتر غذاي حيوانات خود را با محصولاتي تهيه مي كنند كه نتيجه كشتار ديگر حيوانات است. …

.. آنها معمولاً از خود به عنوان “مدافعان حقوق حيوانات” ياد مي كنند و در بيشتر موارد ، به شدت از “حق زندگي” سگ دفاع مي كنند. متناقض اين است كه اين واقعيت را پنهان كنيم كه دوستداران سگ بيشتر غذاي حيوانات خود را با محصولاتي تهيه مي كنند كه نتيجه كشتار ديگر حيوانات است. گوشت ، روده و روده بخشي جدايي ناپذير از رژيم غذايي سگ است. اين روزها ، اين مربوط به غذايي است كه انسان به سگ مي دهد ، نه غذاي شكار شده سگ هاي رها شده. همه محيط بانان و كوهنوردان جدي شاهد حمله سگ به تخم هاي حيوانات و پرندگان بوده و باعث ايجاد استرس جدي بر حيات وحش شده اند.

سگهاي رها شده به مشكل اساسي زيستگاههاي طبيعي تبديل شده اند. در بسياري از آخرين پناهگاه هاي حيات وحش كشور ، نه تنها در تپه ها ، بلكه در تمام دامنه ها و قله ها ، سگهاي زيادي را مي بينيد كه وجود و آسيب آنها سايه حيوانات وحشي را ايجاد مي كند .. در سال هاي اخير ، گروه هاي اجتماعي تشكيل شده اند كه قادر به جمع آوري مداوم و برنامه اي سگ ها از مناطق مسكوني و رهاسازي آنها در مناطق طبيعي هستند. اين گروه هاي غيررسمي متصل به طور منظم سگ ها را با گوشت و مرغ تغذيه مي كنند. كوهنوردان و ساير رهگذران نيز مي توانند با كمك هاي گاه به گاه به افزايش تعداد سگ ها كمك كنند. بنابراين ، در چند سال گذشته ، سگهاي باقي مانده در كوه ها و دشت ها به طور قابل توجهي رشد كرده و اساساً حتي بارورتر هستند. از آنجا كه عقيم سازي سگ به مقدار كم انجام مي شود ، تعداد سگ ها را كاهش نمي دهد ، اما در عين حال خطر ابتلا به گله هاي سگ را افزايش مي دهد. سگهاي اخته پيشگيري از بارداري به احتمال زياد گله تشكيل مي دهند ، با اين توضيح كه اين گله ها با همه حيوانات از جمله پلنگ خصمانه هستند.

در تهران نرده هاي تغذيه سگ در بعضي از نقاط مانند گورابدله ، تروريسم و ​​سرخه سيستماتيك شده و در سيلپارا و كالچار ، حتي در قله توچار ، اين كار كم و بيش انجام شده است. در نتيجه ، هم ظاهر طبيعي منطقه و هم آسايش كوهنوردان به خطر افتاده است. اين سگ پرورش يافته از انسان ، كه بخشي از طبيعت نيست ، به جمعيت ساير حيوانات آسيب مي رساند و باعث فرار و اضطراب آنها مي شود ، بنابراين ظاهر طبيعي آنها را مختل مي كند. راحتي كوهنوردان با حضور سگها نيز مانع مي شود ، زيرا حواس پرتي انسان توسط عناصر طبيعي منحرف مي شود و سگها عادت دارند از اين و آن غذا بخورند و براي آزار دهنده بودن بسيار به انسان نزديك هستند.

اين واقعيت كه طرفداران سگ در مورد بي گناهي ، فداكاري ، همراهي ، همراهي و سودمندي سگ صحبت مي كنند ، تناقض اخلاقي ديگري را اضافه مي كند. همه اين ويژگي ها به خدماتي كه سگ در ازاي توزيع توسط استادش به او مي دهد اشاره دارد. در حقيقت ، سگهاي مزدور صاحبان خاص خود را دارند ، كوچكترين معصوميت ، دوستي يا همدلي با ساير حيوانات ندارند و بسيار سخت و بي رحمانه رفتار مي كنند ، خصوصاً در مورد ساير حيوانات. سودمندي سگها مانند جستجو و نجات ، مراقبت از دام ، همراهي افراد كم بينا و همراهي افراد تنها دليل بر اين نيست كه آنها را براي تغذيه در كوه و دشت رها كنيم. سگهاي مفيد بايد دستگير و تحت نظارت دقيق صاحبان آنها قرار بگيرند ، توله سگها نبايد در طبيعت رها شوند و شرايط طبيعي سخت با كمك به اين گروه از حيوانات باعث افزايش جمعيت سگها مي شود و اجازه رشد در آنها داده نمي شود. شكل. بگذاريد بگوييم كه در اكثر مجموعه هاي مرتبط با اين كار ، توليد ، توليد مثل و فروش سگ به طرز بيرحمانه اي انجام مي شود و توسط كساني كه واقعاً حيوانات را دوست دارند غيراخلاقي تلقي مي شود.

به نظر مي رسد دو گروه اجتماعي در كمك به سگ ها نقش دارند. هنوز يك جمعيت از تفاوت اساسي سگها با حيات وحش بي اطلاع هستند و حيوانات را بخشي از محيط طبيعي مي دانند و ديگري تعصب (و غالباً تعصب).) آنها به طور فعال از سگ ها ، فقط سگ ها محافظت مي كنند. گروه اول مي توانند به شما يادآوري كنند كه سگ بخشي از “جانوران” يا گروه حيوانات نيست و به دليل پرخاشگري با حيوانات ديگر خصومت ندارد. با گروه دوم نيز بايد برخورد قانوني صورت گيرد ، شهرداري ها و شهرداري ها بخاطر مسئوليت خود در حفظ محيط زندگي و سلامت شهروندان خود و سازمان حفاظت از محيط زيست به دليل تعهد خود در محافظت از معيشت ملي عمل مي كنند. اولين قدم در اين زمينه ممكن است ممنوع كردن تغذيه سگهاي متروك و جمع آوري اين حيوان از محيط طبيعي آن باشد.

* بازيگر محيط زيست

۴۷۲۳۲

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.